torsdag 12 november 2015

PCO-tankar.

Funderar lite över min PCO för ovanlighetens skull (nu när vi bestämt att vi inte ska ha fler barn så känns den inte längre som någon stor grej). Känner väl mest att det ska bli spännande att se om mensen kommer igång nu efter två graviditeter. Fick ju faktiskt 2 ägglossningar efter att storasyster föddes. Visserligen med typ 4 månaders mellanrum, men fler än jag tidigare haft utan medicinsk hjälp. Tror inte jag får ägglossning och mens innan jag slutat amma i vilket fall så tidigast efter nyår. Har i alla fall inga hormoner i kroppen som påverkar eftersom jag valde kopparspiral som preventivmedel. Så kommer det igång är det tack vare kroppen själv inget annat.

Som sagt spännande att se, men också väldigt skönt att jag inte längre har fokus på basal kroppstemperatur, livmodersekret, ägglossning och mens. Det tog ju faktiskt upp en stor del av mitt liv under de år vi försökte bli gravida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar