fredag 23 augusti 2013

22+4

Godmorgon!

Vaknade för en timme sedan och kunde inte somna om. Så jag tänkte passa på att uppdatera lite här inne. I måndags gick vi in i vecka 23. Jag tycker inte att det hänt så mycket mer denna vecka jämfört med vecka 22. Jag är konstant hungrig, precis som i början av graviditeten så antar att pyret har en tillväxtfas just nu.

Besväras av ilningar i blygdbenet på kvällarna, framförallt om jag gått mycket under dagen så antar att det är foglossning. Får se hur det går på jobbet sen. Semestern är slut på tisdag, då är det åter till vardagen.

Magen 22+0


Älskar verkligen min graviditetsmage just nu. Klär mig så att den framhävs, inga bylsiga klänningar längre. Skulle kunna ligga på soffan hela dagen och smeka magen och känna lilla pyret rumstera runt därinne. Går inte att beskriva hur mycket jag redan nu älskar det där lilla livet som bor därinne. Snart får vi träffa honom eller henne. Det lilla mirakel som jag och sambon skapat.

Fick hem mitt moderskapsintyg i förrgår så ska posta det till försäkringskassan idag. Skrev ut blanketterna för att ansöka om graviditetspenning igår och började fylla i lite igår. Oh my god säger jag bara. Ska prata med cheferna i veckan eftersom de måste fylla i en blankett om att jag inte kan omplaceras. Annars får jag inte ut graviditetspenningen. Och sen ska jag sätta mig och beskriva min arbetsdag så nogrannt som det bara går. Hopppas kunna skicka in papprena senast när jag är i vecka 26.  Har ju tänkt att gå hem 60 dagar innan BF så då känns det som att det börjar bli hög tid att skicka in papprena. Hoppas bara det går smidigt utan massa krångel.

Förberedelserna för pyrets ankomst är i full gång. Vagnen är beställd. Alla möbler är införskaffade och renoveringen av vissa av dem är i full gång. Avslutade igår äntligen målningen av vaggan.

Här är resultatet


Nästa projekt blir att måla om spjälsängen. Det är den sista möbeln jag ska måla om och därefter kan vi börja inredningen av barnrummet.

Golv och tapet är redan inhandlat.

Golvet är i valnöt och är köpt på Bauhaus för bara 39kr/kvm. Jättefint och kommer att bryta av bra mot de ljusa väggarna.

Tapeten är även den köpt på Bauhaus och ska bli en fondvägg. De resterande väggarna kommer att målas vita. Hade från början tänkt en helt annan tapet som jag köpte redan för något år sedan, men när jag såg denna var det inte någon tvekan.

Längtar tills jag får sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar