söndag 18 augusti 2013

19+0, 20+0, 21+0

Tänkte försöka uppdatera de tre veckor som gått under tiden vi har varit borta på semester. Känns som att det hänt massor, både med min kropp och med lilla pyret.

19+0 - 19+6

Magen såg ut så här

Här hade det inte hänt så mycket jämfört med när vi gick in i vecka 19. I alla fall tycker inte jag det själv.

Under den här veckan började jag känna pyrets rörelser mer och mer. Jag drabbades både nu och då av obeskrivliga lyckokänslor. Brösten fortsatte läcka råmjölk och dessutom ömmade de. 50% av graviditeten var avklarad och vi gick dessutom in i 6:e graviditetsmånaden.

20+0 - 20+6

Magen såg ut så här

Från 19+0 till 20+0 hände det verkligen något med magen. Den växte något enormt och livmodern var nu väldigt lätt att känna strax under naveln. Pyret fortsatte sparka och röra sig, för första gången kände jag av rörelserna när jag stod upp. Innan har det bara varit när jag legat ner på rygg eller suttit framåtlutad. Brösten läckte till och från så mycket att det rann små floder ner över magen när jag duschade.

21+0 - 21+6

Magen såg ut så här

Magen växte ytterligare, nu börjar den vara lite i vägen när jag böjer mig framåt. 21+5 såg vi för första gången pyrets rörelser utanpå magen. Det skedde när vi låg i sängen på kvällen och tittade på TV. Jag hade känt pyret rumla runt därinne ett tag och helt plötsligt rör sig hela magen som i en våg samtidigt som jag känner hur h*n gör en kullerbytta därinne. Skithäftigt, men samtidigt kan jag inte undgå att tycka att det är lite läskigt på ett sätt. En liten människa lever faktiskt inne i mig. Jag bär på ett nytt liv. Det har blivit verkligare och verkligare under de här gågna veckorna.

Vårt RUL blev tyvärr framflyttat en vecka eftersom hon som gör ultraljudet är sjuk så nu blir det i vecka 24 istället. 27/8 ska vi dit och få se vårat lilla pyre igen. Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar