onsdag 27 augusti 2014

ÄL+3?!

Vet inte om jag tror på att det varit ägglossning. Inte till 100% i alla fall. Men om man ska gå på tempen så har de varit det.


Spontant känner jag att det ju inte är omöjligt att det faktiskt var ägglossning då. Men det som mest får mig att tveka är att jag inte kände någon ägglossningssmärta. Försöker minnas om jag brukar känna av om ägglossningen sker på höger sida? Kan bara minnas att jag haft ont på vänster sida aldrig på höger. Men jag vet ju att jag haft ägglossning från höger äggstock tidigare. Så då var de väl så att detta ägg släppte från höger äggstock och då får jag inte ont?? Kan det verkligen vara så? Att man känner av ägglossning på ena äggstocken, men inte den andra? Kände i och för sig som mensvärk på cykeldag 31 då jag hade senaste äggviteflytningarna och sista dagen tappen var öppen.

Om jag nu haft ägglossning blir jag jätteglad. Två ägglossningar i rad. Men ägglossning på CD 32 innebär lååång cykel. Svårt att pricka in en ägglossning om man vill bli gravid då.

Jag och sambon pratade om det där med ett syskon förut.

"Om man ska lyckas bli gravid naturligt måste man ju ha sex typ varannan dag. Det orkar vi ju inte."

Haha trötta småbarnsföräldrar. Vi har fått till det 2 gånger hittills under den här cykeln. Inte optimalt om man ska starta barnverkstad inom en snar framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar