torsdag 7 augusti 2014

CD 15

Händer inte mycket här. Jag väntar spänt på att se om det blir en ägglossning igen eller om det bara var en engångsföreteelse. Idag på CD 15 finns det inga tecken på att det skulle vara på gång i alla fall.  Har börjat få lite äggviteaktiga flytningar, men inte riktigt så som de är vid själva ägglossningen. Och tappen är inte "ägglossningsklar". Mitt humör är dock svajigt sedan igår. Irriterad, glad, ledsen om vartannat så att hormonerna svallar tvekar jag inte på. Försöker registrera mitt humör för att se om det följer cykeln eller inte. Om det helt enkelt är PMS som jag har som gör att jag vissa dagar är så extremt lättretad och gråtmild.

Kurvan hittills denna cykel. 

Jag måste ta tag i att gå och ta vaccinationen mot röda hund. Hade ju inga antikroppar mot det såg de ju när jag var gravid så det är viktigt att jag vaccinerar mig innan nästa graviditet. Funderar på att ta TBC vaccination också. Men det är lite krångligt att göra det eftersom jag då måste ta mig dit två dagar (tisdag och fredag). Röda hund går nog att ta på drop in tiderna. Tror jag. Måste ringa och kolla upp det där. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar