måndag 25 augusti 2014

Cd 33

Jo men det hände ju inte så mycket mer efter mitt sista hoppfulla inlägg. Nu sitter jag här på cykeldag 33 och börjar inse.att.min kropp inte alls funkar normalt. Ingen normal menscykel så långt ögat når. Har idag visserligen haft en något förhöjd temp hela dagen.  Imorse var den 36,40, kl 14:30 var den 36,77 ochnu kl 20 var den 36,83. Med tanke på att tempen denna cykel legat runt 36,20  hela dagarna så är det ju en ganska stor skillnad,  men jag ropar inte hej ännu. Får nog vänta och se om den fortsätter vara hög.

Till något helt annat som just nu styr våra liv...  Sessan vägrar äta. Eller hon äter ett par skedar sen är det tvärstopp. Har varit så i några veckor nu. Och senaste dagarna har det blivit värre i och med förkylning och två tänder på väg upp. Har igår och idag gett henne plättar som hon fått äta själv och då har hon ätit jättebra så antar att det helt enkelt är så att hon inte vill bli matad. En liten kan självare helt enkelt. Men då kommer vi till problemet att hon kan ju inte leva på plättar. Och sked klarar hon inte av att hantera.  Så är det någon därute som varit med om samma och har tips på bra mat hon kan äta själv? Kan ju tillägga att hon inte är superbra på att tugga utan gärna sväljer helt så mjukt måste det vara. Antar att det går över så småningom.  Jag hoppas det i allafall för även om jag tänker att jag bara ska låta det bero så är det vissa dagar väldigt svårt att inte bli uppstressad.  Särskilt de dagar då hon i stort sett ätit en banan och i övrigt bara druckit vatten. Men hon är ju pigg och glad i övrigt och verkar inte ha gått ner i vikt så då ska det väl inte vara någon fara? Vi ska till BVC 11/9 för att väga och mäta så om det är lika då ska jag prata med sköterskan om det. Eller det ska jag nog oavsett,  men känns ju ännu viktigare om hon fortfarande äter dåligt då.  Sen beror väl mycket på hur hon ligger på sin kurva med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar