lördag 4 maj 2013

6+5

Känner mig fet. Inte ett dugg gravid utan bara fet. Sedan jag blev gravid har jag gått upp från 69,2kg till 72,9kg. Det beror nog inte så mycket på själva graviditeten faktiskt. Tror det snarare beror på att jag sedan jag fick veta att jag var gravid har börjat äta mer regelbundet. Det innebär frukost, lunch och middag. Och däremellan frukt som mellanmål. Innan kunde jag vissa dagar bara äta ett mål mat om dagen och en jäkla massa kaffe. Dessutom slutade jag med metforminet när jag fick veta att jag var gravid. När jag började ta dem så gick jag ju ner i vikt så då är det väl bara logiskt att jag går upp igen när jag slutar med dem. Men det känns jobbigt. Får helt enkelt börja ta dagliga promenader. Även om jag är trött. Så att jag förbränner mer av det jag äter.  Vill inte banta när jag är gravid. Så kommer fortsätta äta normalt och regelbundet, men vill inte heller gå upp typ 30kg under graviditeten. Och man ska ju röra på sig en halvtimme per dag när man är gravid.

I övrigt har mitt humör idag inte varit av denna värld. Tycker synd om min sambo som fått ta all skit. Har faktiskt inte varit några problem med humöret tidigare, men idag har det varit hemskt. Ena stunden glad, nästa arg och sen ledsen. Och konstant irriterad. Känner mig dessutom supertrött. Sov från kl 23 till 08. Sen sov jag från kl 10 till 12:15 och sen kl 15:15 till 16:15. Ändå lika trött. Blir kul att jobba 4 nätter på det.

Nä nu vill jag känna mig gravid! Inte sjuk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar