fredag 25 juli 2014

Värme

Nu är det verkligen riktig sommar. Underbart, men jag tycker synd om min lilla sessa i värmen. Idag har vi mest hållt oss i skuggan eller inomhus. Sessan (och jag) har badat i hennes lilla plaskpool flera gånger för att svalka oss. Har försökt hålla dörrar och fönster stängda under dagen när det varit som varmast, men det har inte hjälpt mycket. Termometern visar innetemp 29,4 och utetemp 27,6 just nu. Så nu har jag öppnat ytterdörren för att få in lite svalare kvällsluft. Sessan sover än så länge. Hoppas hon kan sova bra inatt eftersom jag ska upp och jobba imorgon. Men det är jobbigt i värmen, vet ju själv hur dåligt man sover. Försöker göra det så svalt som möjligt för henne. Låter henne sova i bara blöja och kanske ett lakan, men oftast helt utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar