måndag 3 juni 2013

11+0 (11+4)

Vecka 12! Snart är den mest riskfyllda tiden över. Kommer inte slappna av förrän ultraljudet är gjort nästa vecka. Igår trodde jag att det var missfall på gång. Anledningen; en blodstrimma i en flytning. Inte varit något mer blod efter det så nu börjar jag bli lite lugnare igen. Men när jag såg den där strimman med blod blev jag iskall och kallsvettig. När jag fick missfall sist så började det just med lite lite rosa på pappret kvällen innan. Så var helt inställd på att det skulle vara massor med blod nu på morgonen. Men det var inget på pappret. Har sprungit på toaletten hela tiden på jobbet för att kolla om det kommit något mer blod. Men det har bara varit genomskinliga flytningar. Men oron inför att det inte ska finnas något hjärta som slår på ultraljudet är ju inte mindre nu. Det är inte så lätt att tänka att man väntar barn inte missfall alla gånger.

Har i alla fall satt ihop ett litet kollage över magen från v 8 - v 12

Större har den ju blivit, men jag vet inte om det är så mycket av graviditeten eller bara fett. Antagligen på grund av att jag sedan jag blev gravid har börjat äta bra och regelbundet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar