måndag 24 juni 2013

14+0

Vecka 15 är här och därmed är första trimestern slut! Helt sjukt ändå. Bara två trimestrar kvar sen har vi vårt lilla pyre här hos oss. Den här veckan har gått extremt sakta. Konstigt hur olika det kan vara från vecka till vecka.

Under den här veckan har fler och fler blivit varse att det är en liten på gång. Magen är inte så lätt att dölja längre :) Nu säger jag ja på frågan, berättade för chefen i tisdags så nu känns det som att resten på jobbet också kan få veta. Fast jag basunerar inte ut det än, men frågar någon så säger jag ja.

Svärföräldrarna fick veta i veckan också. Så glada blev de. Det är ju deras första barnbarn.

Snart känns det som att det är okej att börja titta på barnvagn på allvar. Vet nog vilket vi ska ha redan. Min syster har en sådan och den är jättelätt och smidig. Inte katastrofalt dyr heller. Sen efter semestern ska vi på RUL och därefter tänker vi göra iordning barnrummet. Ska även skriva en inköpslista på sådant som vi måste köpa innan pyret kommer.

Dagens mage


Mår fortfarande oförskämt bra. Har dock börjat känna av ryggen lite när jag sover, men det lindras med ett ihoprullat täcke som stöd för ben och kropp. Känner även av att det drar lite till och från ner mot ljumskarna, framförallt efter att ha böjt mig mycket eller till exempel städat. Men jag står ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar