tisdag 2 juli 2013

15+1

Vecka 16 igår. Och magen den växer. Nästan så att jag tycker den är lite väl stor för att bara vara i vecka 16. Nu försvinner den ju inte när jag ligger på rygg, vilket den gjorde för bara en vecka sedan. Dessutom tror jag att jag nu kan känna min livmoder ungefär 10cm nedanför naveln. Det känns konstigt när man trycker lätt där. Som att det trycker ända nere i underlivet. Och om jag böjer mig framåt så känns det som en bulle.

Köpte de första bebiskläderna förra veckan. En body, ett par byxor och en pyjamas. Köpte även två mössor. Tänkte ha det som hemresekläder från BB. Sen var jag och syster och fyndade lite småprylar... Bland annat 3 små tavlor med gulliga motiv och en jättemysig bebisfilt. Och idag blev det ett spontanköp av en gammal vagga. Ska måla om den i vitt för den är ganska sliten. Ska åka och köpa färg snart någon dag. Har en byrå jag ska måla om också så slipper vi köpa en ny att ha alla bebiskläder i. Måste hitta några fina knoppar att sätta på lådorna också.  Nu vill jag bara sätta igång och inreda bebisrummet :) Får bli att åka och köpa materialet snart.

Magen igår


Förstår ni vad jag menar med att den börjar bli riktigt stor för att bara vara vecka 16?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar