tisdag 16 december 2014

12+0

Välkommen vecka 13! Nojjiga jag som inte alls känner mig gravid var tvungen att ta ännu ett gravtest imorse. Livrädd för att det nu skulle stå Gravid 2-3 istället för 3+. Men min oro var obefogad. 


Trots gravtestet är jag så himla nervös inför imorgon. Egentligen finns det ingen anledning till det, men avsaknaden av symtom i samband med att vi inte sett den lilla bönan på ett tidigt VUL som sist bidrar rejält. 12 veckor är ändå en väldigt lång tid när man är gravid och orolig. Hur klarade man sig tidigare när första UL var RUL i vecka 18-20?? Jag skulle aldrig stått ut. 

Dagens mage:

Extremt svullen igen, här drar jag ändå in magen. Men antar att allt har börjat att skjutas uppåt och med att livmodern växer. 

Vecka 13

Barnet är nu cirka 7 cm långt och väger mellan 14-20g. Livmodern är i storlek med en grapefrukt och kanske kan man känna den precis ovanför blygdbenet. Risken för missfall har minskat med 65%.







2 kommentarer:

  1. Svar
    1. UL gick jättebra! Fick se en livlig och frisk liten bebis. Ska skriva ett inlägg så fort jag går en lucka i alla julförberedelser :-)

      Radera