torsdag 25 december 2014

V 13+5

Tänkte äntligen försöka få till en liten uppdatering av de senaste veckorna. Vi börjar väl med UL. Allt såg jättebra ut, en riktigt liten livlig bebis som bor inne i min mage. Det var svårt att få bra bilder då den lilla bönan varje gång rörde sig, men två fina bilder fick vi med oss hem och här är den ena.

Lilla böna, redan så älskad.

Blev flyttade 3 dagar så nu är BF 26/6 istället för 30/6. Är dock tveksam till att det verkligen stämmer med tanke på att jag inte visade några tecken på ägglossning så tidigt. Men det märks ju när den lille väljer att titta ut. Men nu byter vi alltså vecka på lördagar istället för på tisdagar. 

Magen 13+0

Den är stor och jag har fått ta fram de första gravidbyxorna då inga av mina vanliga jeans passar längre. Besväras av halsbränna titt som tätt, särskilt om jag druckit kaffe, kissar hela tiden och är törstig konstant. En annan sak är att jag tror att jag redan känt lilla bönans sparkar. Kan man göra det så här tidigt? 2 tillfällen har jag känt det som att den lilla gör kullerbyttor. Återstår väl att se om det fortsätter. 


Fick reda på att min syster också är gravid! Och hör och häpna hon är beräknad till 27/6 :) Så jäkla kul! Sen är min kompis som också har PCO också gravid (även hon utan hjälp) i vecka 10 så blir många sommarbebisar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar