torsdag 4 december 2014

V 10+2

Är det nu de så kallade spökveckorna är? Sedan några dagar tillbaka är mitt illamående helt borta, och även magen har minskat i storlek (läs mindre gasig och uppblåst). Jag har fortfarande en hemsk smak i munnen, inte metallsmak, men någon konstig smak är det och som har hängt med sedan start. Jag är mycket hungrigare än jag varit tidigare, vaknar nästan varje natt runt kl 03 och då är jag jättehungrig. Försöker hålla mig ifrån att äta på natten så dricker vatten istället. Det är ju också en sak som kommit senaste veckan, en enorm törst.  Och med den x antal toalettbesök under ett dygn. Men ändå känner jag mig inte gravid och kan inte få in i mitt huvud att jag verkligen är det. Tog ett nytt gravtest imorse bara för att försöka få mig själv att fatta, det visade fortfarande gravid 3+, men inte tror jag mer på det för det.

Idag har vi varit på MVC, mest ett hälsosamtal, ska tillbaka nästa vecka för att ta alla blodprover, skulle ju egentligen gjort det idag, men hade ju dum som jag var tagit mitt levaxin imorse så då kunde hon ju inte ta TSH. Så då tar vi alla prover nästa vecka istället. Har redan bokat in nästa besök hos BM 8/1. Och så har vi ju ultraljudet 17/12. Mycket att se fram emot. Men gud så nervös jag är inför ultraljudet. Antar att det är för att jag inte kan få in i mitt huvud att jag verkligen är gravid. Att det inte ska finnas någon bebis är ju största skräcken. Men försöker att inte tänka för mycket på det. KUB-testet ska vi i alla fall inte göra. Vi bestämde det jag och sambon och det känns som rätt beslut.

Här är magen v 10+0

Jämfört med förra veckan är den ju typ borta, men det beror på att jag inte är lika uppblåst längre som sagt.

Gjorde en bild med alla magbilder bredvid varandra för att se skillnaden. Gjorde likadant förra graviditeten och det är kul att se vad som faktiskt händer.


I övrigt har jag nu börjat drömma. De där hemska drömmarna om att sambon lämnar mig. Vet att jag drömde det förra graviditeten också, men inte så här tidigt. Drömde igår natt att sambon köpte en lägenhet och tog alla möbler med sig. Jag fick behålla ett halvt köksbord och 2 stolar. Det värsta var ju att när jag vaknade hade sambon åkt till jobbet så då var jag helt säker på att jag verkligen blivit lämnad. När jag sen berättade för sambon skrattade han och sa att de där graviddrömmarna är ju för härliga, tur att det bara är drömmar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar