torsdag 12 mars 2015

V 24+5

Så himla underbart det är att solen skiner på dagarna. Känns verkligen som att våren är på gång nu. De senaste 2 dagarna har vi spenderat större delen utomhus. Sessan älskar det! Hon plockar stenar, plockar pinnar och springer runt. Och gör av med massor av energi. Så underbart att se henne så glad, även om hon är precis lika trotsig och mammig och klängig så fort vi går inomhus, så är det så mycket lättare när det kanske bara är några timmar per dag som är så. Sen inatt så fick jag dessutom sova bättre än på flera nätter. Jag har vaknat 1 gång i timmen varje natt i ungefär en veckas tid, men inatt så vaknade jag bara 2 gånger (!) och sessan sov lika bra hon. Märker direkt att mitt humör blir så mycket bättre när jag får sova i alla fall 2-3timmar i sträck.

En mindre rolig grej idag är att jag nog fått foglossning igen. Har gått väldigt mycket idag med barnvagnen, både i uppförsbackar och på plan mark, samt lekt med sessan i lekparken hela förmiddagen så det kommer nog av det. Gör skitont bak i bäckenbenet, framförallt på vänster sida och så molar det i blygdbenet. Hoppas det går över till imorgon för jag har planerat lekparksbesök även då. Och så är det ju dags för besök hos BM imorgon :) Ska bli kul att få lyssna på lillebrors hjärtslag och även att se hur stort SF-måttet är. Vill ju jämföra med hur måtten var när jag väntade sessan :) Ska komma ihåg att boka om 2 tider också och ta upp det där med intyg för flygresan.

Fick beslut från försäkringskassan igår om att jag får graviditetspenning från 1:a maj så nu är både den och föräldraledigheten för lillebror inlagd i lönesystemet på jobbet :)

Annars så är vi mitt uppe i renoveringen av sessans nya rum. Sambon har målat taket idag och förhoppningsvis räcker det med 2 strykningar så att jag kan måla väggarna imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar