söndag 8 mars 2015

V 24+1

Här springer veckorna verkligen förbi! Och här har jag inte lyckats göra ett enda inlägg på över en vecka.

Har ju hunnit gå in i både vecka 24 och 25 sedan sist. Jag mår bra, men gud vad magen är i vägen. Eller mest är det att lillebror ligger väldigt långt ner känns det som så när jag böjer mig fram så tar det liksom stopp. När jag väntade storasyster så upplevde jag det aldrig så. Då kunde jag utan problem slänga upp foten mot duschväggen för att raka benen när jag var i vecka 38. Den här gången är det svårt alla redan. Och flåsar som om jag sprungit ett helt maraton gör jag av att gå i normal promenadtakt. Inte blir det bättre av en konstant nästäppa som kompletteras av näsblod varje morgon. Och så har magen gjort ännu ett växtsprång, typ över en natt. Ena dagen kunde jag stänga vinterjackan, men dagen efter var det helt omöjligt. Så nu hoppas vi att våren är här så jag kan använda min gravidjacka. Nu lät det lite gnälligt, men jag lider inte. Njuter till 100% av att få chansen att vara gravid ännu en gång. Och en positiv sak är ju att denna graviditet har jag ju sluppit läcka mjölk från brösten från typ vecka 17. Istället ömmar de som satan vissa dagar.

Magen vecka 23+0

Från sidan och framifrån.

Magen vecka 24+0

Även här från sidan och framifrån. Är så fascinerad av att det typ inte syns alls framifrån trots att det är en riktig kula sett från sidan.

29/3 åker vi på solsemester i alla fall :) Bokat och betalat så nu finns ingen återvändo. Ska till barnmorskan på fredag så ska höra om intyg för flygresa då. Finns nämligen lite olika bud på när man måste ha intyg. Vi ska flyga med Air Europa och enligt fritidsresor så rekommenderar de intyg från vecka 32, men på flygbolagets egna hemsida står det att alla gravida måste ha intyg från läkare från vecka 28. Vet inte om de räknar 28+0 eller 27+0 som vecka 28, men kommer ju att vara i vecka 28+1 vid hemresan så lika bra att ta med ett ifall att. Men det får inte vara utfärdat tidigare än 7 dagar innan resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar