fredag 22 maj 2015

Annorlunda

Den här graviditeten är verkligen inte som den förra. Den här graviditeten gör ont! Mitt bäcken känns som att det ska falla sönder på kvällarna. Ryggen likaså. Och jag är så osmidig!  När jag väntade storasyster upplevde jag det aldrig så. Hallå liksom, när värkarna startade ställde jag mig i duschen, slängde upp en fot mot duschväggen och rakade benen. Det var i vecka 38+3. Nu är jag i vecka 34+6 och kan med nöd och näppe nå mina underben med rakhyveln. När jag väl fått upp foten mot duschväggen får jag ta ett djupt andetag, andas ut, böja mig fram och dra 2 snabba drag med hyveln. Sen räta upp mig igen för att andas. Tur att det inte är så lång tid kvar. Raka benen är ju inte livsviktigt, men med en snart 1,5-åring är det bra om man kan plocka upp farliga saker som man tappar på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar