lördag 30 maj 2015

36+0

Ingen vidare uppdatering här inne. Har inte haft någon lust att blogga och då är det bättre att inte skriva något. Men vill ändå uppdatera gravidstatus, framförallt för att kunna gå tillbaka och läsa senare. Man glömmer ju så snabbt.

Magen 35+0



Magen 36+0

Jag är ärligt talat trött på att vara gravid. Eller mest är jag trött på foglossningen som gör att jag knappt kan vända mig i sängen längre, trött på att springa på toaletten varannan timme nattetid, trött på att inte kunna böja mig ner och plocka upp något jag tappat på golvet (jo jag kan, men ser ut ungefär som en giraff som försöker nå ner att dricka vatten), trött på att inte kunna bära på storasyster så mycket som hon vill bli buren. Men det jag inte är trött på och som väger upp det onda är att känna lillebror sparkar och rörelser. Finns inget mer fantastiskt, så även om jag längtar efter förlossningen och det där ögonblicket när jag får upp honom på bröstet så vill jag egentligen inte att graviditeten ska ta slut. 

I övrigt känns det som att lillebror ibland ska trilla ut när jag lyfter storasyster eller tar i på annat sätt. När jag var hos BM sist så var han ju nästan fixerad och jag tror att han nu är ännu längre ner. Magen är i alla fall mycket lägre. Om jag får önska när han ska komma så vore 13/6 ett bra datum. Då är vi 38+0 och så skulle det vara lite kul om båda barnen var födda den 13:e. Men jag vet att han kommer när han är redo. 





2 kommentarer:

  1. Jag tycker om att du skriver även fast du kanske inte orkar egentligen - det är spännande att få följa resan! Hoppas att du får må bättre de sista veckorna nu. Kram!

    SvaraRadera