tisdag 9 juni 2015

37+3

Nu går verkligen dagarna sakta så sakta. Längtar ju så himla mycket efter lillebror. 17 dagar till BF idag. Och jag har fått känslan av att lillebror stannar kvar i magen i 3 dagar efter BF. Visst har jag riktigt kraftiga sammandragningar/förvärkar som verkligen pressar neråt, men tror helt enkelt inte på att det leder någonstans. Har ju inget att jämföra med egentligen. När jag väntade storasyster fick jag dessa kraftiga förvärkar först några dagar innan det startade på riktigt. Nu har de ju kommit och gått i en vecka så verkar hopplöst. Samtidigt som det är extremt segt och långsamt att bara gå och vänta på att det ska starta så är det ju också väldigt spännande. För när som helst kan det ju faktiskt ske. Kanske inatt, vem vet. Men som sagt jag tror på 29/6.

Magen vecka 37+0
Nu är den verkligen låg. Känns som att den hänger nere vid knäna ibland. Och tungt för ryggen är det. Vikten har verkligen skjutit i höjden senaste veckorna och vi närmar oss med stormsteg 30kg även denna graviditet. 91,4kg visade vågen i lördags, alltså 22kg plus sedan ägglossningen. Men konstigt nog stör det mig inte så mycket. Tycker inte att det syns att jag gått upp så mycket och klarade jag av att bli av med 30kg sist så ska jag väl klara det den här gången också. Dessutom tror jag mycket är vätska och den brukar ju försvinna av sig själv inom några dagar. Inte heller de fula bristningarna jag fått på hela nedre delen av magen stör mig så mycket som jag trodde det skulle göra. Kanske kommer att göra det sen när magen går tillbaka. Återstår att se. 


Det händer en del på bara några veckor. Stor skillnad bara mellan vecka 36+0 och 37+0, som sagt är magen riktigt låg nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar