måndag 22 juni 2015

4 dagar kvar

Inget är som väntans tider. Men tycker faktiskt inte att det är så jobbigt längre. Nu är det mer spännande, när och hur ska det starta? Har av någon anledning fått för mig att det ska starta med att vattnet går. Varför vet jag inte.

Sitter just nu och väntar på att storasyster ska somna. Hon är inte så jättelätt att få och somna nu för tiden. Ibland tar det två timmar innan hon somnar. Men för det mesta är det inte att hon är ledsen. Utan hon testar väl mest om vi ska ge upp och låta henne vara uppe med oss. Hon har lärt sig väldigt många nya ord på sista tiden, bland annat har hon lärt sig att säga bajs. Och hon är väl medveten om att om man bajsat så måste man byta blöja, vilket ju betyder att vi måste ta upp henne ur sängen. Så nu ropar hon bajs, bajs, bajs flera gånger per kväll. 2 gånger har det faktiskt funnits bajs i blöjan så det går ju inte att strunta i att kolla. Men hon är ju så söt så det går inte att bli irriterad på henne. Eller jo, när hon för 511:e gången slängt ut napp och snuttefilt ur sängen och står och ropar bapp! och Usse! då blir jag lite irriterad. Eller ganska mycket irriterad om jag själv är trött. Men försöker då att påminna mig själv om att det går över. För det gör det ju. Detta är ju en fas som de går igenom. Jag kallar det trots, men egentligen är det väl mer en lärofas för henne. Hon testar och testar igen för att se om reaktionen blir densamma varje gång. En sak är i alla fall säker, jag älskar henne mer och mer för varje dag, även när hon driver mig till vansinne.

Lite mer uppdatering om graviditeten då. Ja förutom att lillebror inte verkar vilja komma ut händer det väl inte så mycket. Idag har jag haft ont i snippan och bäckenbotten och när jag böjt mig framåt känns det som att han ska ploppa ut. Så antar att han fixerat sig och trängt ner ordentligt i bäckenet. Sammandragningarna är rejäla och gör ont, men är inte alls regelbundna och så känns det som att mina magmuskler ska gå itu, framförallt i nedre delen av magen. Ont som fan om jag reser mig för fort.

Vem vet, kanske är det inatt det startar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar