tisdag 2 juni 2015

Förvärkar och nybliven moster

Idag föddes en liten flicka. Min syster som var beräknad en dag efter mig fick sitt andra barn idag. Hon fick havandeskapsförgiftning så blev igångsatt. Nu längtar jag efter att få träffa den lilla, men även efter att få träffa våran lilla bebis som fortfarande trivs bra inne i magen.

Men igår kväll trodde jag nästan att förlossningen skulle starta under natten. Fick vid 19:30 regelbundna, kraftiga sammandragningar som till och från gjorde rejält ont. De fortsatte i flera timmar med ungefär 4min mellanrum och höll i sig cirka 1 minut varje gång. Men framåt midnatt lugnade de ner sig igen. Har känt av enstaka sammandragningar under dagen, men inget regelbundet.  Fram tills nu. De är inte lika täta.som igår kväll, men regelbundna och kraftiga. Och det känns som att det trycker neråt vid varje sammandragning. Magen ser ut som en strut när de är som kraftigast. Spännande. Tror inte jag går tiden ut i alla fall. Magen har sjunkit massor och det känns som att lillebror slår i huvudet varje gång jag sätter mig ner. 37+0 på lördag så då räknas det ju som fullgånget så då kan han få komma

1 kommentar:

  1. Åh vad spännande! Längtar så mycket tills jag är lika långt gången (även om jag räknar med att passera bf igen). Men bara den där känslan att när som helst kan det dra igång - den längtar jag efter. :) Lycka till utifall det händer inatt! :)

    SvaraRadera