lördag 20 juni 2015

39+0

Trodde aldrig att jag skulle vara gravid så här länge. Var helt säker på att lillebror skulle komma tidigare. Men icke, och det känns inte som att han kommer att titta ut de närmaste dagarna. Men konstigt nog så stör det mig inte lika mycket längre. Jobbigast var det när vi passerade 38+4, vilket väl beror på att det var då storasyster föddes. Men nu känns det ändå helt okej att fortfarande vara gravid. Han kommer när han kommer. Tror mycket beror på att mina gravidkrämpor plötsligt i stort sett försvunnit. Foglossningen känns knappt längre (för att han fixerat sig?), bara lite öm i blygdbensfogen på morgonen, jag får sova på nätterna, vaknar bara 2 gånger för att gå på toaletten, behöver inte längre en miljon kuddar i sängen för att ligga bekvämt, halsbrännan finns kvar, men håller sig någorlunda lugn så länge jag skippar kaffet. Däremot har jag sedan igår ont i mitt högra bröst. Sådär superont som det kan göra när brösten är proppfulla med mjölk, fast nu utan mjölk.


Dagens mage

Magen känns mindre än för en vecka sedan, men vet inte om det är någon skillnad egentligen. Men har nog tappat en del av vätskan jag samlade på mig förra veckan, vågen visar nämligen bara 93,1kg idag, alltså -0,6kg på en vecka, så det kan ju ha försvunnit en del från magen av det. Återstår att se om detta blir den sista magbilden denna graviditet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar