torsdag 20 februari 2014

Ensam framför TV:n

Det känns ovant att sitta och titta på TV helt själv. Det är länge sedan jag gjorde det. När sessan låg i magen var jag ju faktiskt inte ensam. Men nu sitter jag här. Sessan sover och sambon jobbar. Jag ska väl också gå och lägga mig snart, ska bara titta klart på "Djurskyddsinspektörerna".  Lika bra att sova när sessan sover. I början var jag uppe efter att hon somnat och gick ibland inte och la mig förrän runt midnatt. Jättedumt när sessan sen vaknar vid 01. Bättre att försöka få så mycket sömn som möjligt.

Det verkar ju faktiskt funka med den nya sovrutinen, även om jag inte ropar hej ännu. Igår somnade hon ju vid 20:10 på min arm och jag la henne i hennes säng cirka 21:30. Och sen sov hon riktigt bra för andra natten i rad. Sov 20:10-01, ammade, sov 01:30-04:30, ammade igen, somnade dock inte förrän 06 igen då sessan skötte magen 2gånger, men avslutade natten med att sova 06-09:30 så det var ändå helt okej. Får se hur denna natten blir. Hon somnade förut vid 20:30 och jag la henne i hennes säng vid 21:10. Många skulle säkert säga att det är jättedumt att vänja henne vid att somna i famnen, men jag tänker som så att om det gör henne så trygg att hon sover under natten så står jag ut med att göra så även längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar