måndag 24 februari 2014

Viktnedgång

Ny vecka igen. Tiden går fort! Alldeles för fort. Snart är det redan mars, vad hände med januari och februari liksom. Känns som att jag missat första delen av året. Vad har jag gjort egentligen? Ingen aning, livet är så fokuserat på sessan nu så jag knappt vet något annat. Jag fick frågan i helgen vad jag gjort under veckan och jag kunde inte svara. Jag kom inte ihåg vad jag gjort. Skyller på amningshjärna och sömnbrist. Hoppas det blir bättre när våren kommer och vi får lite solsken. Har ju knappt varit utanför dörren under första delen av året. Några få promenader och turer till mataffären. Längtar tills man kan sitta ute i trädgården utan att frysa. Snart så är den här!

Viktnedgången då. Det händer ju en del trots att jag inte varit på varken promenad eller styrketränat något. Skulle antagligen gå snabbare om jag tränade och gick mina promenader, jag vet, men jag är verkligen ingen träningsmänniska. Jag tycker det är kul i typ en vecka och sen så är jag så less på det.  Har försökt att intala mig det motsatta många gången, men det går bara inte. Det är INTE kul att träna och jag kommer ALDRIG bli beroende av det som så många säger att de är. Punkt slut. Men jag ska ge promenaderna en chans. Om inte annat så hjälper de ju lite mot tröttheten.


Förra veckan                                                               Idag
Ser ju i alla fall inte gravid ut idag. Antar att jag var lite uppblåst förra veckan. 

Dagens mått
140112                       140218                  140224             Totalt
Midja: 92cm                83cm                     82cm                 -10cm
Höfter: 104cm             97cm                     97cm                 -7cm
Stuss: 112cm              107,5cm                107cm               -5cm
Lår hö: 68cm               64cm                     64,5cm             -3,5cm
Lår vä: 67cm               62cm                     63cm                -4cm
Vikt: 85,0kg                 81,1kg                   80,6kg              -4,4kg  (-18,1kg sedan förlossningen)

Vet inte riktigt vad mina lår håller på med, men tror de måtten påverkas ganska mycket av hur jag står och böjer mig när jag mäter. Men ner 18kg är ju riktigt bra. Synd bara att det är mer än 10kg kvar. Men jag har ju snart nått mitt delmål på 80kg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar