onsdag 19 februari 2014

Viktnedgång och sovrutiner

Jag börjar väl med en liten uppdatering kring viktnedgången. Jag måste verkligen ta tag i den nu. Att det ska vara så svårt att komma ut på promenad och köra lite styrka hemma. Skärpning på den fronten helt enkelt.

Gårdagens bild och mått

Ska jag vara ärlig tycker jag att jag ser gravid ut på denna bild. Men det hoppas jag verkligen inte att jag är, det får nog vänta ett tag till :)

140112                       140218
Midja: 92cm                83cm
Höfter: 104cm             97cm
Stuss: 112cm              107,5cm
Lår hö: 68cm               64cm
Lår vä: 67cm               62cm
Vikt: 85,0kg                 81,1kg

Längtar tills jag kommit under 80kg! Det är ett delmål, och efter det 75kg och sen 70kg. Inte jättelångt kvar. Bara att köra hårt med promenaderna!

Nu har jag börjat försöka få till en rutin för sessans nattsömn. Bara andra kvällen ännu, men än så länge tycker jag det går okej. Hon somnar för natten ca 21-22 och det tycker jag är helt okej. Något jag dock aldrig kommer att göra är att tvinga fram något. Om hon vaknar och gråter testar jag 3 gånger att  ge nappen, men sen får hon komma upp i famnen. Jag kan inte med att låta henne ligga och gråta hysteriskt. Då får hon hellre somna i min famn. Och det är det hon gjort nu de här två kvällarna. Hon verkar känna sig trygg när hon får göra det. Natten som var sov hon ca 21:30-02:45, ammade, sov 03-07. Och det tycker jag är klart godkänt. Återstår att se om det blir likadant inatt. Hon somnade tidigare ikväll, 20:10 och jag ska strax gå och lägga henne i hennes säng. Håll tummar och tår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar