torsdag 24 juli 2014

CD 1

Ja idag satte den igång, mensen. Än så länge bara en lätt blödning, men ganska kraftig mensvärk tidigare idag så att jag blev tvungen att ta ipren mot den. Förstod imorse att den skulle sätta igång idag eftersom tempen dippat rejält. ÄL+13 blev startdagen för mensen. I alla fall enligt min app, men den har registrerat ÄL på CD 28 och jag är säker på att det skedde på natten mellan CD 27 och CD 28 så egentligen kanske man ska säga att det idag är ÄL+14. Att jag haft spottings från ÄL+10 känns fortfarande lite oroande inför nästa försök att skaffa barn, men får väl se om det är något som återkommer varje cykel. Och om det är så får vi väl ta tag i det då. Tror som sagt fortfarande att det är progesteronet som började sjunka redan då eftersom tempen samtidigt sjönk cirka 0,2 grader.

En ganska fin och tydlig kurva tycker jag ändå att det blev. Spännande och se om nästa kommer att likna denna. (Om det blir någon mer ägglossning vill säga)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar