söndag 13 juli 2014

Deppig mamma

Idag blir våran lilla sessa 7 månader! Var tar tiden vägen? Och hur kan man känna så mycket kärlek till en så liten människa. Hon är ljuset i mitt liv. För henne gör jag allt.

För övrigt känner jag mig lite nere och ur balans. Det är en sån period helt enkelt. Förmodligen utlöst av att jag börjat fokusera på ägglossningen igen, ägglossningen som inte kommer. Och att jag gått upp 2 kg igen. Skulle så gärna vara en av de där som inte måste tänka på vad jag äter precis hela tiden. Blir så arg på mig själv för att jag inte kan hålla vikten, blir så arg på mig själv för att kroppen inte fungerar, blir så arg över att inte få vara normal.


Ja så här ser i alla fall min tempkurva ut nu. Ännu en tempstegring efter att kroppen visat tecken på ägglossning. Får väl se om det är på riktigt denna gång. 

Om det nu visar sig att jag fått ägglossning tillslut, kommer det då att var lika segt varje cykel? Eller är det bara för att kroppen måste komma igång? Att det tar lite tid för kroppen att vakna ur sin dvala, kan ju hoppas på det. Ingen skulle bli lyckligare än jag om jag fick en normal menscykel. 

Imorgon är det dags för mig att jobba lite. Känns lite nervöst om jag ska vara ärlig. Kommer jag att komma ihåg rutiner och liknande? Kommer det att finnas kvar någon som jag känner? Eller är det bara nytt folk? Känns ju nästan som när jag började jobba där. Men det ska bli kul. Faktiskt lite skönt att få åka hemifrån. Jag älskar att vara hemma med min lilla sessa, men det är faktiskt ganska jobbigt också. Ska bli skönt att några timmar få fokusera på något helt annat. Att bara få lämna över allt ansvar för sessan på sambon. Och framförallt tror  jag det är nyttigt för mig. Jag har sjukt svårt för att låta sambon göra på sitt sätt. Är jag hemma så lägger jag mig alltid i och tar över. Mitt sjuka kontrollbehov tar över helt enkelt.  Ska passa på att prata med min chef också om att jag kommer att vara hemma till maj 2015. Och att jag vill hoppa in och ta lite extra pass under hösten och våren. Bara för att spara lite föräldradagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar