fredag 18 juli 2014

Spjälsängsskydd...

... är inte lätt att hitta. Så idag påbörjade jag projektet att sy ett eget. Just nu har vi ett sådant där vanligt från typ IKEA. Typ 15cm högt och jättetunt. Det har ju funkat alldeles utmärkt, när sessan inte rört sig i sängen. Nu när hon rullar och snurrar hjälper det inte ett skit. Händer, armar, ben och fötter hamnar mellan spjälorna konstant och hon slår huvudet i spjälorna hela tiden. Har tittat runt i affärer och på nätet efter ett högt och tjockt spjälskydd, men inte hittat något. Eller jo hittade ett på babyproffsen tror jag det var, inte jättehögt, men tjockt. Men 800:- kändes lite väl dyrt. Så köpte en rulle hobbyskum på Jysk och ett billigt tyg på IKEA. Har kommit en bit på väg, men det är inte klart än på långa vägar. Men det verkar bli bra i alla fall. Cirka 40cm högt och 3cm tjockt ska det förhoppningsvis skydda lillsessan från att skada sig i sängen. Ska visa bilder när jag är klar med det och om någon är intresserad kan jag skriva ut en beskrivning på hur jag gjort det, hojta till i så fall! (Kom dock ihåg att jag inte är sömmerska eller expert på hur man syr spjälsängsskydd).

Bild från ikea.se

Så här ser i alla fall tyget ut. Ränderna är cirka 8cm breda och jag har valt att lägga tyget så att ränderna går lodrätt. Resten får ni som sagt se senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar