lördag 10 januari 2015

V 16+0

Nu går veckorna fort igen, den här veckan vet jag inte var den tagit vägen. Har hunnit med ett besök hos barnmorskan igen, och denna gång verkade hon inte lika virrig. Kändes faktiskt riktigt bra denna gång. Det här besöket var mest för att upprätta journalen och så kollade vi Hb och b-glukos vilka var 131 respektive 4,7 så det såg bra ut. Fick veta att jag kommer behöva ta järntabletter denna graviditet eftersom ferritinet var 57. Men behöver bara ta 1 tablett var 3:e dag från vecka 20 så känns ju ändå okej. Glömde dock fråga om det är okej att ta niferex och de vitamintabletter jag tar samtidigt. Får kolla upp det med de på apoteket när jag köper järntabletterna helt enkelt. Sen bokade vi in alla besök hos BM fram till 3/7. Det där sista besöket 3/7 hoppas jag dock att jag inte behöver gå på. 

Dagens mage

Lite har den nog växt från förra veckan. Annars har det inte hänt så mycket. Humöret fortsätter vara bra tack och lov. Har ont i magmusklerna i nedre delen av magen, eller om det är ligamenten. Det liksom bränner och spänner ibland, särskilt om jag burit runt mycket på sessan, eller städat eller liknande. Vågen visade 73kg imorse så +300g sedan förra veckan. 

Nu sitter jag själv här i soffan och känner mig lite rädd. Det stormar ute. Och jag sitter här och är rädd för att strömmen ska försvinna. Är så in i helvete mörkrädd och med en storm utanför så blir jag inte mindre rädd. Är inställd på att inte få så mycket sömn inatt. Hela huset knakar ju. Och så kommer jag ligga och vara orolig för att det ska falla ett träd över huset typ. Hoppas det inte blir så kraftig storm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar