måndag 19 januari 2015

V 17+2

I lördags var det ny vecka igen. De bara springer förbi. Till skillnad från förra graviditeten så har jag än så länge inte fixat någonting till bebis. Eller ja vi har börjat titta på syskonvagn men det är också allt. Men jag vill inte handla massa än. Jag och syster planerar en tur till ullared i vår så sparar mina pengar tills dess. Och så vill jag se om vi får veta om det är tjej eller kille på ultraljudet också innan jag handlar nåt. Och vi har ju faktiskt redan det mesta.

Just nu mår jag bra i graviditeten. Känner mig som vanligt i stort sett. Det enda är att det bränner och spänner i magmusklerna i nedre delen av magen när jag rör mycket på mig. Har framförallt känt av detta när jag jobbat. Har ont i höfterna när jag sover också, men inte så jättefarligt ännu.

Känner lilla bönan röra sig nästan dagligen nu. Fortfarande inga supertydliga sparkar utan det känns mest när jag ligger ner på rygg eller sitter framåtlutad. Längtar efter de där tydliga buffarna, så att sambon och även lilla sessan kan få känna.

Nu ska jag försöka sova lite så jag orkar med morgondagen. Ska ta med mig sessan till leos lekland nämligen så jag behöver all energi jag kan få :-)

Magen 17+0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar