fredag 28 september 2012

Att skaffa barn är dyrt

Det här har nog varit segaste dagen på jobbet någonsin. Inte för att det inte fanns något att göra. Det fanns massor att göra, men jag har varit så trött. Lite brist på sömn efter gårdagens nattpass. Somnade på soffan 1,5 timme när jag kom hem. Kan ju inte säga att jag är piggare nu, men det var skönt ändå. Hoppas kunna somna tidigt ikväll i alla fall. Så man orkar med Ullared imorgon :) Ska bli superkul.

Verkar inte ha någon ägglossning på gång. I alla fall inte enligt stickorna. Det finns fortfarande ett starkt teststreck, men inte positivt. Har dock igår och idag känt av lite ömhet ner mot vänster äggstock. Skulle vara toppen om det på måndag hade växt till ägg. Kollade upp de olika läkemedlen som ges i sprutform. Puregon och Gonal-f. Läste i FASS och de är ju svindyra! Har inte gjort jättestora efterforskningar, men utifrån det lilla jag läst verkar det ju som att man inte tar dem bara några dagar, utan tills äggblåsorna börjar växa och sen så är det ytterligare en spruta med HCG som ska tas. Visst att det finns ett högkostnadsskydd för läkemedel och det kommer man ju snart upp i om man köper de där sprutorna. Men ändå. Jag har 1800:- kvar till frikort för läkemedel och det är ju ganska mycket pengar. Inte för att jag inte tycker det är värt det för att få ett barn. Och om det fanns garanti för att man bara behöver ta det en omgång och sen blir man gravid hade det inte varit något att diskutera. Men en sådan garanti finns ju inte. Har ju dessutom bara frikort för vården fram till 23/10. Det känns ju dock inte lika farligt. 4 besök så är man ju uppe i fribeloppet igen. Och ska jag fortsätta gå så här ofta så är det ju inga problem.

Jaja. Är beredd att offra andra kostnader, att få ett barn betyder så mycket för mig. Har längtat efter att skaffa barn sen jag var 16. Har alltid sagt att jag skulle läsa färdigt och ha ett fast jobb först. Det ångrar jag lite nu. Om vi börjat försöka tidigare kanske vi hade haft en liten nu. Men det hade å andra sidan inte varit möjligt. Min sambo har inte känt sig redo för att skaffa barn tidigare. Men nu är han det, och det är jag jätteglad för. Hoppas nu bara att ett litet pyre snart vill flytta in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar