torsdag 27 september 2012

Teststickor och svartsjuka

God morgon eller nåt. För mig är det morgon. Försöker piggna till efter nattpass. Är tröttare än tröttast. Skulle egentligen jobbat kväll, dag, med fick byta till natt. Det bytet visade sig inte vara så smart eftersom jag ska jobba dag imorgon. Smart av mig, kommer ju vara så pigg imorgon.

Jag håller på att testa med ägglossningsstickor nu. Läkaren ville att jag skulle göra det för att vi inte ska missa om det är så att det blir en ägglossning innan nästa VUL. Förstår dem dock inte riktigt, eller förstår gör jag, men jag tycker de är lite svåra att läsa av. Tycker det är jättesvårt att se om teststräcket är lika starkt som kontrollstrecket eller inte. Dessutom har jag testat med sådan tidigare. Får alltid nästan positivt, har till och med fått ett teststreck som var starkare än kontrollstrecket, alltså positivt. Fick dock ingen ägglossning. Har läst någonstans att det alltid blir starkt utslag på ägglossningstest vid PCO eftersom man har många äggblåsor. Vet inte om det stämmer. Fortsätter väl med att testa 2 gånger per dag och ser om det händer något.

Ser förövrigt fram emot helgen. Ska åka till Ullared med min syster och en kompis. Ska bli kul som attan. Ska handla på mig grejer till hemmet. Gardiner, lullull och sånt viktigt :)

Min syster är förövrigt gravid. När jag fick veta det blev jag ju naturligtvis superglad, men också svartsjuk och ledsen. Har så dåligt samvete för de sistnämnda känslorna. Men rår inte för det. Absolut jobbigast är det att hon och hennes sambo började bebisverkstaden i januari i år. I maj var hon gravid. Det slår ganska hårt när man själv försökt bli gravid i 1,5 år nu. Så ja svartsjukan finns där. Men jag ser fram emot att bli moster. Det blir lite dubbla känslor bara. Stackars min sambo. Han har fått trösta mig nu varje gång som jag fått reda på att någon blivit gravid. Jag bryter ihop totalt. Vill inte göra det, men kan inte hjälpa det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar