måndag 9 september 2013

25+0

Vecka 26 idag. Tiden går fort. Räkna ut att jag bara har 22 arbetspass kvar om jag får godkänt från försäkringskassan att gå hem i oktober. 22 arbetspass är ju ingenting. Det är faktiskt lite jobbigt att arbeta. Det börjar bli tungt. Och så känns det som att mina magmuskler runt naveln håller på att brista. Gör skitont i dem, framförallt när jag går eller böjer mig framåt. Och det gör jag ju hela tiden när jag arbetar.

Dagens mage


Veckan som varit har magen inte växt så där supersnabbt. Men lite skillnad är det. Tror att jag nyss avslutat en riktigt tillväxtfas för jag har ju varit konstant hungrig i några veckor, men det har börjat släppa lite nu. Och vikten är bara + 0,2kg den här veckan. Får se när nästa växtspurt kommer. Förhoppningsvis inte förrän efter vecka 32. För som sagt det börjar bli tungt att jobba.

Lilla pyret mår i alla fall fortsatt bra. Sparkar och hickar om vartannat och det är inte lugnt därinne många minuter. Tror att h*n nu ligger med rumpan uppe vid naveln och huvudet neråt, för sparkarna är framförallt i övre delen av magen nu. När vi var på ultraljudet låg h*n med rumpan neråt och fötterna under sig. Och då kände jag sparkarna långt ner i bäckenet. Dessutom känns hickan nu strax ovanför blygdbenet.

Att känna ett litet liv röra sig inne i mig är något av det mest fantastiska jag någonsin varit med om. Kommer att sakna det så himla mycket när pyret är ute hos oss. Jag älskar helt enkelt att vara gravid och är tacksam över att jag har fått må så bra hela graviditeten. Vad gör lite värk i höfter och magmuskler när belöningen är ett litet barn. Tycker det är så synd att inte sambon får uppleva det på samma sätt. Det är ju inte samma sak att känna det lilla pyret röra sig genom huden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar