måndag 30 september 2013

28+0

Vecka 29 idag och tredje trimestern är påbörjad. Inte långt kvar nu. Verkar som att jag lägger på mig cirka 1kg per vecka nu. Oavsett vad jag stoppar i mig. Vägde 89,7kg imorse jämfört med 88,5kg i vecka 28. Börjar ställa in mig på en viktuppgång på cirka 30kg. Dubbelt så mycket som rekommenderat. Ska till BM imorgon och då tänkte jag prata med henne lite om vikten. Vet ju att man inte ska banta när man är gravid, men det kanske är så att jag kan göra något annat för att inte gå upp så mycket. Motionera är säkert en av lösningarna. Men jag är så extremt dålig på det. Och konditionen är inte den bästa. Flåsar så fort jag går i lite raskare takt känns det som.

Dagens mage


Gigantisk är ett passande ord. Och det känns att det börjar bli tungt. Men än så länge ingen foglossning i alla fall. Sover som en kratta på grund av att jag måste vända mig ungefär 1gång/timme. Får så sjukt ont i höfterna när jag sover så vaknar helt enkelt av det. Går på toaletten minst 2 gånger/natt också. Så lite sömnbrist har jag. Men det är väl bra träning inför när bebisen är född.

Håller på och fixar i blivande barnrummet för fullt. Idag ska renoveringstapet och taklister upp så att sambon kan måla taket sen. Och jag ska måla foder när han är klar. Sen får jag äntligen börja med det roliga. Nämligen måla väggar och tapetsera :)

2 kommentarer:

  1. Du har inget att oroa dig för. Vikten för dig är bara en siffra. Din kropp ser helt normal ut. Du är inte överviktig. Oroa dig inte, fortsätt attt äta bra och röra på dig med måtta =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo jag vet ju att det är så, men får ofta höra att "guuud vad stor du är! Hur mycket har du gått upp egentligen!?" och då blir det att jag trots allt undrar. Men det är inte något jag tänker på hela tiden. Har märkt att det går lite i vågor det där med vikten, nu har den istället stått stilla i några veckor. Kör på att så länge jag mår bra är vikten inte så viktig :-)

      Radera