onsdag 11 september 2013

Namn

Har suttit nu i någon timme och letat efter bra namn som passar både i Bosnien och Sverige. Har ju haft lite förslag tidigare, men inte så jättemånga. Hittade dock en bra sida nu ikväll med bosniska namn för både tjejer och killar och bland dem lyckades jag hitta ganska många som funkar bra även på svenska.

Pojknamn

Benjamin
Emil
Albin
Elias/Ilijas
Milo
Adam
Edvin
Jakob

Flicknamn

Ines
Nadja
Alma
Ida
Elvira
Amalia
Hanna/Hana
Iris
Irma
Maja
Milla
Mira
Nadja
Nina
Sabina
Sandra
Selma
Sonja

Som vanligt hittade jag fler namn för flickor än pojkar. De som är markerade med blått och rosa är de namn som är absoluta favoriter. Men sambon gillar fortfarande inte Elvira eftersom hans moster heter så och han aldrig riktigt gillat det namnet. Ett namn som jag faktiskt blev glad över att se i listan och som direkt blev en favorit bland tjejnamnen är Iris. Min pappas mormor hette Iris och vi var mycket hemma hos henne när vi var små. Så om sambon också gillar det kan det mycket väl bli en Iris om det är en tjej.  Alla tre killnamnen som är markerade är superfavoriter. Så där kan det bli svårt att välja. Elias vet jag dock inte vilken stavning jag gillar mest. Att det ska vara så svårt att välja ett namn. Sen kanske man bestämmer oss för ett namn och sen när pyret kommer ut så passar det inte alls. Svårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar