fredag 13 september 2013

Fredagen den 13:e

Ingen otur än så länge, men dagen är ju inte slut ännu. Tog flexledigt från jobb idag så har varit hemma och jobbat istället :) Diskat, tvättat och städat.

Syster och systerson har varit här på kaffe och smörgåstårta. Det var trevligt. Han är ju så söt den där lilla pojken. Och har utvecklas för varje dag som går. Tiden går så fort.

Jag har köpt 3st disktrasor för 30 kronor. Jag kan helt enkelt inte säga nej när det kommer två små killar på cirka 7 år och säljer. Det är därför sambon alltid är den som får öppna annars. Och är jag själv hemma så brukar jag helt enkelt låta bli att öppna för att slippa säga nej. Men av någon anledning fick jag idag för mig att öppna dörren. Och eftersom jag hade pengar hemma så kunde jag inte säga annat än ja.

Sen fick jag överraskningsbesök av mamma, pappa och syster. De hade varit på ÖoB och köpt en trappstege till mig så jag kan putsa mina fönster. Så snälla de är. Så nu får jag se till att putsa fönstrena under nästa vecka när jag är ledig. De har ju faktiskt inte blivit putsade sedan vi flyttade in i juni 2012.

Mina höfter håller på att ta kål på mig nattetid och första timmen efter att jag gått upp på morgonen. Lite typiskt är det. Under den här veckan har jag bara vaknat en gång per natt och behövt gå på toaletten, men då har jag istället vakant en miljon gånger per natt och varit tvungen att vända på mig för att jag har så ont i höfterna. Så inte får jag mer sömn nu än förut. Försöker mildra lite med att ha ett täcke ihoprullat som en helkroppskudde, men jag vet inte om det har någon effekt egentligen. Men det är skönt att ha som stöd i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar