måndag 16 september 2013

26+0

Vecka 27 idag och mer än 65% av graviditeten är avklarad. Bara 97 dagar kvar till BF. Dagarna springer verkligen iväg nu. Bara 17 arbetspass kvar. Börjar känna mig väldigt gravid nu. Stor och tung mage. Tidigare har jag känt att jag kunnat göra nästan samma saker som innan jag blev gravid, men inte längre. Det är inte längre lätt att krypa runt på golvet och skruva fast eluttag, och inte heller är det lätt att lyfta stora gipsskivor. Ja vi håller på med renoveringen av barnrummet :) Får ta det lite lugnare helt enkelt och sambon får ta de tyngre grejerna.

Känner av ganska mycket sammandragningar, men inget som gör ont så det är nog bara livmodern som övar sig. Hjälper inte att vila, de kan komma när som helst så tror inte det är på grund av överansträngning. Men det ska bli skönt att snart få gå hem från jobbet.

Dagens mage


Den växer sakta men säkert. Vet inte om jag gått upp i vikt den här veckan. Glömde nämligen att väga mig imorse så det får vänta till nästa vecka helt enkelt. Håller hårt på att bara väga mig när vi går in i ny vecka eftersom jag har så lätt för att fixera mig vid vikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar