måndag 2 december 2013

37+0

Vecka 38! Bara 20dagar kvar till BF! Nästan så jag blir lite stressad igen. BB-väskan är inte helt färdigpackad och jag har fortfarande inte tagit tag i att laga mat och frysa in. Får väl helt enkelt göra det den här veckan. BB-väskan är egentligen klar med det viktigaste. Ska packa ner lite ätbart också så är den klar. Och sambon har inte packat ner något till sig själv ännu. Men det enda han sagt att han vill ha med är sin ipad så att han kan roa sig med lite spel om det drar ut på tiden.

Dagens mage



Den växer. Har haft en liten spurt den här veckan vilket syntes på vågen imorse. Stadiga 98,2kg visade den, alltså 28,2kg + sedan ägglossningen. Nu kan det få stanna av tycker jag allt. 1,5kg på 1 vecka känns lite väl mycket. Men antar att det är vätska som börjar samlas i kroppen nu. För det spelar ingen roll vad jag stoppar i mig när det gäller vikten har jag märkt. Går upp lika mycket när jag bara ätit nyttigt en vecka som när jag ätit onyttigt. Helt enkelt inget jag kan påverka. 

Imorgon är det dags för besök hos den nya barnmorskan. Känns lite pirrigt. Tänk om vi inte alls klickar. Men samtidigt är det ju inte långt kvar så kan nog stå ut. Antar att det är max 2 besök kvar. Känns i alla fall bra att sambon kommer att följa med imorgon. Det är ju faktiskt första gången som han kommer att vara med och höra lilla pyrets hjärta slå. 

I övrigt mår jag bra. Är förkyld så ännu mer täppt i näsan än jag varit tidigare. Tålde tydligen inte att träffa alla kollegor i fredags. Började nämligen få ont i halsen redan på julfesten och vaknade på lördagen med täppt näsa och ömmande hals. Nu är det bara näsan som är täppt. Hoppas bara att det går över snabbt. Skulle ju vara sjukt jobbigt om jag får vara så här täppt nu resten av graviditeten. Håller tummarna helt enkelt. 

2 kommentarer:

  1. Men gud så underbart att det är eran tur nu!!!!!! Läste igenom din info om bloggen och blev så glad när jag kom till slutet!
    STort grattis och lycka till!! Kram

    SvaraRadera