fredag 6 december 2013

37+4

Idag vaknade vi upp till ett vinterland. Så fint ute när det är helt vitt. Och det snöar fortfarande :) Hoppas bara att det fortsätter vara minusgrader nu så att snön får ligga kvar. Blir ju så tråkigt när det smälter hela tiden. Geggigt och smutsigt. Inte för att jag är någon vintermänniska egentligen, men jag gilla julstämningen. Och det blir ju faktiskt lite ljusare när det är vitt på marken.

När det gäller bebis har det inte hänt mycket. Det lilla pyret verkar trivas bra därinne och verkar inte ha några planer på att titta ut tidigare. Men det får h*n gärna göra för min del. Börjar få mer och mer ont i bäckenbotten när pyret rör sig och vid sammandragningarna. Känns som tusen nålar och knivar. Och senaste veckan har jag fått extremt (och då menar jag extremt) mycket flytningar. Både mjölkiga och mer som äggvita. Om jag inte använder trosskydd får jag springa och byta trosor 3-4gånger per dag. Inte så där jättekul eller trevligt.

Sen har jag fått mer bristningar. Har ju haft några små på brösten och på skinkorna länge nu, men nu har de börjat öka. Skinkorna är täckta av lilaröda strimmor och igår kväll upptäckte vi att det kommit 2 bristningar på vardera flank också. De på skinkorna och flankerna stör mig inte allt för mycket och inte de på brösten heller. Har redan gamla bristningar där sedan puberteten och de syns knappt i vanliga fall. Men jag vill INTE få bristningar på magen! Känns som att om man får bristningar så blir man aldrig av med den där degiga huden på magen. Jag vet, jätteytliga tankar, men för mig är det en stor grej. Känns som att det inte finns något jag kan göra för att förhindra att de uppstår heller. Smörjer som en galning morgon och kväll, fast jag vet att det inte hjälper. Men tankens makt är stor.

Ställde mig på vågen imorse för att se om jag fortsätter öka lika snabbt i vikt. Men döm om min förvåning när vågen visade 98,1kg. Det är minus 0,1kg sedan i måndags. Och jag har inte gjort något för att påverka vikten. Har fortsatt äta precis som tidigare. Visserligen inte varit lika mycket fika den här veckan, men tror inte det kan påverka så mycket. Kanske har det stannat upp nu i alla fall? Har ju läst att det kan vara så i slutet och att vissa till och med går ner i vikt. Hoppas kan man ju alltid. Vore ju inte helt fel att några kilon försvann redan innan förlossningen.

Oj vilket ytligt inlägg detta blev, men det var skönt att skriva ner lite grann av hur tankarna går nu när det närmar sig BF med stormsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar