lördag 7 december 2013

Falskt alarm?

Här sitter jag i soffan och väntar på att nyhetsmorgon ska börja på TV4. Har redan hunnit med frukost, tända upp i kakelugnen och skotta bort all snö på altanen. Gick upp vid 06:30, men hade då redan varit vaken till och från sedan 04:30. Trodde faktiskt att det skulle bli idag som förlossningen startar. Vaknat ungefär var 15:e minut sedan kl 04:30. Har haft mensvärksliknande värk i nedre delen av magen och ryggen. Så tänkte nu händer det. 06:30 gav jag upp att försöka sova och gick upp. Och sedan dess har jag inte känt av så mycket värk. Så det var nog bara att jag legat konstigt eller något sånt. Känner mig dock mer öm i bäckenet än vad jag gjort tidigare så kanske. Om inte annat så kanske det sätter igång under dagen. Skotta snö ska visst vara ett bra sätt att sätta igång värkarna har jag hört. Och jag har mycket snö att skotta bort idag. Men väntar med det tills det blivit ljust ute i alla fall.

Bara 15dagar kvar till BF nu i alla fall. Jag hade ju lovat mig själv att jag inte skulle räkna ner eftersom tiden går ännu långsammare då, men det är svårt att låta bli. Jag tänker lite så här angående det här med att gå över tiden. Att man säger +-2 veckor från BF är ju att det är svårt att veta exakt när ägglossning skedde och därmed befruktningen. Men vi vet ju verkligen exakt vilken dag och datum ägglossningen skedde. Och då borde man väl kunna lita ganska mycket på det beräknade BF-datumet. Datumet har ju liksom inte ändrats en enda gång under hela graviditeten. Alltid varit 22/12. Både på ultraljud 1,2 och 3. Eller nej ultraljud nr 1 sa att BF var 23/12, men det beror på att den ultraljudsapparaten räknade BF som 40+0. Graviditeten var precis lika långt gången som de andra ultraljuden visade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar