torsdag 6 november 2014

Är det kört nu?

Förut när jag var på toaletten var det några blodstrimmor i flygningarna. Så nu ligger jag här och väntar på att mensvärken ska komma och ett missfall därmed är ett faktum.

Det kanske inte alls är så illa. Jag vet. Det har bara varit den enda gången med blod, och dessutom hade jag strax innan varit på toa och gjort nr 2 och fick då ta i en del så det kan helt enkelt vara på grund av det. Har märkt att slemhinnorna i munnen är väldigt känsliga så det är säkert de där nere också. Men jag målar fan på väggen. Det var ju så här det började sist. Lite rosa flytning på kvällen och på morgonen efter klarrött blod.

Men idag har jag ju faktiskt haft symtom. Illamåendet har varit på besök. Sessan vaknade 03 inatt och höll oss sen vakna till 06. Var uppe och vaggade runt med henne vid 05:30 och blev då superilllamående så fick ta ett äpple för att det skulle släppa av. Och jag har varit yr och illamående till och från hela dagen. Och trött fortsätter jag att vara. Lika trött de dagar vi fått sova på natten som när vi inte sovit så det beror nog på graviditeten ändå. Knappt att jag klarar att vara vaken till sambon kommer hem från jobbet liksom.

Jaja bara att vänta och se. Har inga test hemma annars hade jag tagit ett. Kanske köper hem några i helgen när vi ska storhandla. Klarar aldrig att inte testa under den långa tid som det är kvar till UL. Har bestämt att inte boka ett VUL utan vi väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar