söndag 23 november 2014

Gräsänka

I eftermiddags var vi och lämnade av sambon på tågstationen. Han ska på utbildning med jobbet. Kommer hem igen på torsdag eftermiddag. Bo på hotell, sova ostörd, få maten serverad. Nej jag är inte avundssjuk, inte det minsta. Särskilt inte efter denna dag. Sessan har gnällt nonstop varje vaken minut. Ja om hon inte fått sitta på min höft förstås. Så fort jag släppt ner henne på golvet har hon illvrålat och hängt i mina byxben. Att då försöka städa, byta gardiner, ta fram adventsljusstakar och laga är inte det lättaste. Så nej jag är inte avundssjuk.

Jag är bitter, så jävla bitter och tycker att det inte borde få finnas sådana orättvisor.  Jag vill också bo på hotell och få maten serverad. Jag älskar vår lilla dotter och skulle aldrig vilja byta bort henne, men ibland skulle jag vilja ha lite semester. Det räcker med en natt och en dag. Bara få vara helt själv och inte behöva tänka på något annat än att vila. Det skulle vara skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar