torsdag 20 november 2014

V 8+2

Redan inne i vecka 9. Har inte haft tid och ork att uppdatera så mycket här inne. Dels har jag jobbat och dels sover sessan sämre än någonsin. Så vi är trötta här hemma.

Men graviditeten rullar på vad jag vet i alla fall. Illamående har jag dagligen, trött som ett as (men det kan ju ha andra orsaker som sagt) och yrsel till och från. Har märkt att ju mindre sömn jag får desto mer illamående är jag under dagen. Ibland går det att mildra genom att äta, men oftast inte. Det är inte något jättekraftigt illamående, inte så jag behöver kräkas, men tillräckligt för att störa mig i vardagen. Har slutat helt med kaffe och det har hjälpt lite mot illamåendet, men det gör ju inte tröttheten bättre direkt. Jag är dock glad för alla symtom, det lugnar lite.

Vi har valt att inte boka in något VUL. Det har ju bara varit en blödning, som dessutom inte var mer än vid ett toabesök. Blodstrimman i flytningen som jag hade först räknar jag inte som en blödning. Så vi sa som så att om det kommer något mer blod bokar vi VUL annars inte, och något mer blod har det ju inte kommit.

Magen 8+0:

Börjar ju redan få en kula. Ni ska se kvällsmagen alltså, den är enorm. Kan inte minnas att jag var så här svullen förra graviditeten. Har inte gått upp lika mycket i vikt ännu i alla fall som förra graviditeten. Vågen visade 70,4kg i tisdags så +1kg ungefär sen ägglossning. Förra gången vägde jag redan 73kg vid den här tiden. 

Hittade denna bilden från samma vecka i förra graviditeten. Inte mycket till mage där inte om man jämför med nu. Ska bli kul att jämföra vart efter. Både symtom och bilder. Det är ju verkligen som de säger att ingen graviditet är den andra lik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar