lördag 1 november 2014

V 5+4

Om den här graviditeten går vägen är det antagligen sista gången jag är gravid. Jag har tidigare alltid varit inne på tre barn, medan sambon tyckt att två räcker gott. Jag har ändrat mig, två räcker. Men jag älskar verkligen att vara gravid. Det är en sådan underbar upplevelse som jag har haft turen att få uppleva. Därför är det lite tråkigt att jag inte kan fokusera på graviditeten på samma sätt denna gång. När jag var gravid första gången hade jag inget annat att fokusera på. Att vara gravid var det enda jag behövde bry mig om. Nu har vi lilla sessan.  Vår.lilla tjej som betyder mer än livet själv och som får vår uppmärksamhet varje vaken sekund. Precis som det ska vara.

Men det gör också att jag inte kan fokusera på graviditeten mer än såhär på kvällen när sessan sover. Och det gör mig lite ledsen. Är det sista gången jag får lyckan att uppleva detta vill jag njuta av varje sekund. Särskilt så här tidigt är det svårt. Tror det blir lättare när lilla bönan där inne vuxit till sig lite och jag kan börja känna lite rörelser. Då blir det svårare att inte ha fokus även på det. Men både lilla bönan och sessan är mina barn. Båda förtjänar lika mycket uppmärksamhet och det ska de få, både nu och efter förlossningen. Även om jag nu inte kan förstå hur jag ska kunna ha så mycket kärlek i mig att det räcker till 2 barn och en sambo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar