tisdag 14 april 2015

BM-besök och så lite gnäll

Igår var jag på besök hos BM igen. Allt såg bra ut.
Blodtryck 110/70
B-glukos 4,7
SF-mått 28
Hjärtljud 136

Och lillebror verkar ligga med huvudet neråt precis som jag misstänkt. Skönt att vet att allt ser bra ut trots att jag definitivt inte känner mig på topp.

Krämpor och besvär just nu
*Vaknar 1ggr/timme på nätterna
*Springer på toaletten 1ggr/timme dygnet runt. Spelar ingen roll hur mycket/lite jag druckit, är konstant i behov av en toalett. Ja förutom igår då när jag skulle lämna urinprov för då rådde det visst torka i min urinblåsa. Fick pressa ut några droppar tillslut.
*Ont i höfterna när jag sover för länge på samma sida
*Myrkrypningar i benen på kvällar och nätter. Finns inget så hemskt som myrkrypningar, de driver mig till vansinne.
*Halsbränna kom som ett brev på posten igår kväll och har gjort sig påmind frekvent sedan dess
*Näsblod varje morgon och i och med det konstant nästäppa
*Hemorrojder, dessa underbara små saker, verkar just nu föröka sig för var dag. Och då är jag ändå inte hård i magen :'(
*Och så idag har visst brösten börjat läcka, trodde nästan jag skulle slippa det denna gång, men vecka 30 är ju bättre än vecka 17 i alla fall.

Dagen idag började dessutom med huvudvärk. En sådan där huvudvärk som sitter placerad strax ovan ögonbrynen och som man vet inte kommer att släppa av på panodil utan bara kommer att bli värre. En sån huvudvärk vaknade jag med, men hade ändå en förhoppning om att kunna åka och jobba. Slopade den tanken vid 11-tiden då jag typ inte kunde stå upp utan att det kändes som att huvudet skulle sprängas. Så fick ringa och sjukskriva mig. Med en liten tjej hemma som just nu vill typ leva på sin mamma hade jag nog fått mer möjlighet till vila på jobbet dock. Men värken lättade undrar eftermiddagen och nu är den bara ett lätt molande. Så ska försöka sova lite nu snart tänkte jag.

Men lillebror mår ju bra i alla fall och jag är ju iallafall inte urininkontinent (än) KNIP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar