lördag 11 april 2015

V 29+0

Välkommen vecka 30. Jag börjar känna mig tung och otymplig. En känsla jag inte kommer ihåg att jag hade när jag väntade storasyster. Men nu med lillebror så är magen verkligen ivägen. Det är svårt att ta på sig skorna, för att inte tala om att klä på en trotsig storasyster. Men jag njuter av varje sekund. Jag älskar att vara gravid. Även om denna graviditet inneburit en hel del dalar. Framförallt när det gäller humöret. Jag har brutit ihop hur många gånger som helst. Och då menar jag verkligen brutit ihop. Tålamodet är i botten och sömnbristen gör det inte bättre. Allra värst var det veckan innan vi åkte på semester. Jag tänkte ärligt tanken att lämna storasyster i affären och åka hem när hon trotsade som värst, och jag har helt ärligt tänkt att det kanske vore bättre om sambon och storasyster får klara sig utan mig. Skulle nog säga att jag hade en liten depression där, eller början på en i alla fall. Men efter semestern har det känts bra. Inga raseriutbrott eller sammanbrott och hysterisk gråt. Tålamodet är också lite bättre så hoppas det håller i sig. Att det är ljust på dagarna och solen skiner hjälper ju till ganska mycket. Förmodligen därför jag mår så mycket bättre efter en vecka i solen då vi i stort sett varit utomhus hela dagarna. Försöker vara ute några timmar varje dag även nu när vi är hemma. Lapa sol och så får sessan busa av sig.

I övrigt så är lillebror en riktig vilde därinne i magen och hans sparkar och kullerbyttor är allt annat än bekväma just nu. När jag väntade storasyster så kan jag inte minnas att sparkarna gjorde ont, men det gör de nu. Han lyckas träffa rakt på nerver så det skjuter som knivar i hela magen. Dessutom fortsätter han att ligga långt ner och ibland känns det som att han försöker trycka sönder mitt bäcken ben. Det verkligen spänner i det. Har även en hel del ilningar i slidan precis som jag hade när storasyster la sig tillrätta med huvudet neråt i bäckenet. Inte helt säker på att han lagt sig så ännu, men han gör det nog snart. Ska fråga BM på måndag hur han ligger.

Har även en hel del känningar från fogarna bak. Framförallt när jag går. Behöver inte vara några långa sträckor utan det är mest hastigheten som avgör. Går jag lugnt och sakta så känns det inget, men jag är en person som går fort typ alltid och då gör det ont. Sjukt ont faktiskt, men samtidigt är det ju bra att röra på sig så lite promenader försöker jag ändå få till några gånger per vecka.

Magen 27+0



Magen 28+0


Magen 29+0



Magen växer ju så det knakar just nu i alla fall. Och vågen tickar sakta uppåt. Den visade 82,3kg imorse så nu ligger vi på +12,9kg. Så min gissning på att det kommer att sluta på cirka 20kg+ är nog inte helt fel.

2 kommentarer:

  1. Spännande att det börjar närma sig! Jag känner mig lite otymplig redan nu så jag undrar hur jag kommer att känna i sommar när jag är höggravid. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja jag ser framför mig hur jag rullar fram om några veckor, fattar inte hur jag ska klara av att leka med storasyster men på nåt sätt ska det väl gå :) Svårt att fatta att det bara är 10 veckor kvar, har ju inte fixat nåt än känns det som

      Radera