lördag 18 april 2015

V 30+0

Lördag och vi byter vecka igen. Igår hade 75% av graviditeten passerat och det var 70 dagar kvar till BF. Idag är det 69 dagar. Det är ju verkligen typ snart som lillebror beräknas titta ut. Men jag får verkligen inte in i mitt huvud att vi snart kommer att vara 4 i familjen. Att vi snart kommer att ha 2 små skatter att älska över allt annat. Det går bara inte in. Har fortfarande inte kommit igång ordentligt med att boa inför lillebrors ankomst heller. Men känner konstigt nog ingen stress över det. Har faktiskt tvättat upp alla de kläder vi hade i storlek 50/56 så det är ju klart. Och så tog jag och rev ner tapeten i bebisrummet. Helt plötsligt tyckte jag att den tapeten som jag satte upp när jag väntade storasyster var alldeles för flickig. Så det blev en ny. Men i övrigt har jag inte gjort något inför lillebrors ankomst. Sist hade jag redan börjat packa BB-väskan och bäddat spjälsängen vid denna tid. Ska köpa en hel del till lillebrors rum och även lite kläder som är mer "pojkaktiga" i Ullared så kanske kommer jag igång med boandet på riktigt då :)

När det gäller graviditeten så händer det inte mycket. Jag har kvar mina krämpor och besvär, men mår egentligen oförskämt bra. Det jag lider mest av är att inte sova ordentligt. Men det kanske äntligen har börjat vända. Natten som var vaknade jag bara 3 eller 4 gånger och sov hela 2,5timmar i sträck!

Dagens mage


Med magen har det ju dock hänt något sedan förra veckan. Den har växt något enormt och nu ser den ut som med storasyster framifrån. Och den är verkligen ivägen nu. Känner mig stor som ett hus och misstänker att jag börjar få lite vätska i kroppen. Känns som det ibland, även om jag inte ser svullen ut. Men har gått upp 1,1kg på en vecka så inte konstigt om magen växt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar