söndag 26 april 2015

Sjukstuga

Storasyster fick i fredags eftermiddag feber på 39. Och har haft det i stort sett sedan dess. Nattetid är hon även rosslig, men på dagtid bara trött och febrig. Hoppas det går över snart. De två senaste nätterna har hon och jag varit vakna mer än vi sovit. Hon har somnat som vanligt i sin säng, men vaknat redan efter någon timme på grund av feber och att hon blivit täppt. Idag har jag testat att höja huvudänden på sängen ytterligare och fick efter mycket om och men i henne en dos flytande Alvedon (har suppar oxå, men hon får panik så fort hon ser dem så har inte hjärta att ge dem längre). Hoppas det ska hjälpa så att vi får sova. Hittills verkar det ha gjort det så jag ska släcka lampan nu och försöka få i alla fall några timmars sömn. Och om ni undrar varför inte sambon tar storasyster den här natten så att jag får sova så är det för att han jobbar 12-timmarsnätter den här helgen, så i stort sett är jag själv med storasyster från fredagkväll till måndag lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar