måndag 15 juli 2013

17+0

Snart har vi kommit halvvägs i gravidititeten. Bara 2 veckor kvar. Och trots det tänker jag varje dag; är det verkligen ett litet pyre därinne? Visst magen är stor, men ibland tänker jag att det är nog bara gaser. Inte så att jag är lika orolig som jag var i början, men jag har svårt att verkligen ta till mig att allt är bra. Antar att det är någon slags skyddsmekanism.

Här är dagens mage i alla fall


Den ser väldigt stor ut på översta bilden! Men lite av det är faktiskt gaser. Känner mig väldigt uppblåst idag. Undrar om det här är det som kallas en typisk killmage? För inte syns den särskilt mycket framifrån, men från sidan är det ju ingen tvekan.

Snart har jag semester! Drygt 5 veckor ska jag ha, med start nu på fredag morgon kl 07:00! Ska bli så himla underbart. Vi ska inleda med att beställa barnvagnen :)

4 kommentarer:

  1. Fin mage! Går också på semester nästa vecka och då öppnar kliniken igen, får se hur det är med remissen och väntetiden då.

    vilken vagn lutar ni åt? Eller ni kanske inte har kommit sålångt? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Hoppas ni får starta igång med behandlingar snabbt, det är ju all denna väntan som är det värsta.

      Vi har nog till 99% bestämt oss för vilken vagn vi vill ha. Den heter Tako Laret o är en smidig vagn som inte tar så mycket plats i bilen. Den finns på pyretosnackan.se

      Min syster har en av samma märke så jag har passat på att provköra så ofta det gått :-)

      Radera
    2. Blir glad om vi kommer igång innan nästa år :)

      Jag har alltid haft ett bra öga för Acta Graco men den där såg ju fräsig ut! Lite dumt att se på vagnar nu men jag tycker det är intressant att se vad som finns.

      Radera
    3. Tycker inte det är dumt, jag gjorde likadant :-)

      Ja jag gillar den och priset är bra. Skulle nog köpa en emmaljunga annars men de är så tunga. acta graco är bra har jag förstått

      Radera