måndag 22 juli 2013

18+0

Vecka 19 idag. Det går framåt. Nästan så att jag börjar bli stressad över allt som ska fixas innan pyret kommer. Men det är nog lugnt. Blir en tripp till Ullared i september ihop med syster så då inhandlas nog det mesta. Vi skulle ju egentligen beställt barnvagnen nu innan vi åker, men det blir efter vi kommit hem istället. Det var nämligen 2-8 veckors leveranstid så om vi beställer den nu kan det ju bli så att den levereras när vi inte är hemma. Och det är ju mindre bra när det är hemleverans.

Dagens mage


Tycker inte att det är någon skillnad alls på magen sen förra veckan. Känns som att det lilla pyret börjat ta mer energi nu och därför minskar fettet jag hade på magen för några veckor sedan. Och då ser det ju ut som att den står stilla i växten.

Händer dock en hel del annat. Sparkar känner jag ofta, men inte varje dag. Har varit några stycken som känts utanpå, men så fort sambon ska känna så slutar det. Pyret verkar retas lite med honom :) Dessutom har mina bröst börjat läcka, vad jag antar är råmjölk. För det mesta kommer det bara om jag trycker lätt på brösten, men ibland kommer det ändå. Som härom morgonen när jag vaknade av att det var blött i sängen. Då var det en pöl runt mitt ena bröst. Kramper i vaderna har jag nästan varje natt, så kan inte säga att jag sover så där jättebra. I övrigt så har jag fått tillbaka den där kraftiga hungern som jag hade de första 10veckorna typ. Det har varit lugnt nu en tid, men sen några dagar tillbaka blir jag akut hungrig och skulle kunna äta konstant. Tar det som ytterligare ett tecken på att pyret just nu växer fort.

Kollade lite på hur mycket jag gått upp hittills i graviditeten. 4:e april, alltså ÄL+3 vägde jag 69,7kg och idag i vecka 19 väger jag 77,6kg. Har alltså gått upp nästan exakt 8kg hittills. Är inte det ganska mycket? Fast tror det mesta ändå sitter på magen.

Blev ett långt inlägg idag. Avslutar det med ett litet tips. Jag smörjer magen morgon och kväll med denna:

Cocoa Butter Body Butter från Body Shop. Min förhoppning är att det ska minska risken för bristningar. Om inte annat så är det väldigt skönt att smörja magen med den. Har använt den sen vecka 14 och än finns det inga bristningar i alla fall :)



1 kommentar:

  1. Älskar den body bottern! Kokos luktar grymt gott! Använder den dock bara på vintern när jag blir torr.

    SvaraRadera